Huzur Sokağı Kitap Yorumu ve İncelemesi - Şule Yüksel ŞENLER





Şule Yüksel Şenler’in en ses getiren, en önemli kitabı.


Huzur Sokağı Kitap Yorumu ve İncelemesi

Bu kitapla benim tanışma faslım, çok ilginç bir şekilde gerçekleşti. Başka bir kitabı almak için kütüphaneye gittim. Son bir kez rafları kurcalarken bu kitabı gördüm ve gözlerimde o an şimşekler çaktı. Sanki uzun zamandır bu kitabı okumayı bekliyormuşum gibi bir hisse kapıldım.


Kitap Hakkındaki Düşüncelerim;

  • Kitap 550 sayfa kadar ve çok çabuk sıkılan bir insan olarak, bu kitabı bir an olsun elimden bırakamadım.
  • Edebi niteliği umduğumdan daha başarılıydı.
  • Yazılmak için yazılmamıştı bu eser..
  • Aklınızda en ufak bir boşluk bırakmayacak şekilde, ince işçilikle kalemden kağıda aktarılmış.
  • Kadın-erkek ilişkilerinin nasıl olması gerektiğini harika bir şekilde anlattığını düşünüyorum.
  • Çeşitli ilmihal kitaplarından örnekler barındırıyor içinde. -Risaleinur gibi-
  • Gençlere baş ucu kitabı niteliğinde. Birçok sorunuzun cevabını bu kitaptan almanız mümkün.
  • Şunu da söylemem gerekir diziyle hiçbir bağlantısı yok. Sadece kitap karakterleriyle, dizide ki karakterlerin isimleri aynı.
  • Kitabın tasavvufi bir nitelik taşıdığını söyleyebilirim. Sizde benim gibi tasavvufa ilgi duyuyorsanız kesinlikle okumalısınız.

Kitaba Puanım : 5 üzerinden 6 :)

20 comments

  1. Bu kadar güzel şeyler söyleyince merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendiğim bir kitap oldu. Şiddetle tavsiye ediyorum ^^

      Sil
  2. Ayy sonda 5 üzerinden 6 diyince yüzümü gülümsettin canımsın ya :) Huzur Sokağı diyince aklıma direk dizi vardı ya o geldi annanem çok izlerdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok sevdiğim kitaplara 5 üzerinden 6 veriyorum ahah :D Aynen bende izlemeyi severdim güzel bir diziydi. Sonradan kitabı okuyup bölümlere yeniden göz attım. Dağlar kadar fark varmış meğer :)
      Öpüyorum canım arkadaşım :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Yelizcim belki bir gün karşılaşırsınız kitapla :)
      Gerçekten unuttuğumuz bazı duyguları, barındıyor içinde :)
      Sevgilerle canım ^^

      Sil
  4. Severek okumuştum üstünede o film :)) ay bak şimdi neydi o adamın adı ühühühü takıldı kafama du bekle bakayım googleden doktorlarda oynuyordu ya of sanki görüyorsun şu an beni:))
    Kutsi oynamıştı ya filmde çok benzemesede zaten hangi kitap bire bir işleniyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahah ilahi Kuğu. Yorumunu okurken kahkaha attım :D
      Yaşasın bulmussun !! Aynen Kutsi oynamıştı. Doğru söylüyorsun, hiçbiri birebir olmuyor ama bu kitapta sadece isimler benzerdi, sende biliyorsun. Hayret ettim valla :)

      Sil
  5. annem anlatırdı bu kitabı taa onun zamanlarında çıkmış, Şule Yüksel Şenler'in çoğu kitabı yasaklanmış o dönem. Çok güzel kitap bende severek okumuştm seneler önce😌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha yeni buluşabildim kitapla. Kitapların, okuyucusunu kendilerinin bulduğuna inanıyorum nedense :)
      Vay be bilmiyoruz o dönemleri. Ne zorluklarla karşılaşılmıştır kim bilir...
      Öpüyorum Mervecim ^^

      Sil
  6. ben de okudum ve çok sevdim evet. ama bak kitapta bazı yerler vardı, hani halit ertuğrul hocanın yaptığı gibi, arada ders gibi bölümler vardı, onlar olmasa ne güzel olurdu yaaa :) bazı yerlerde ders kitabı gibi. o bölümleri elese yazar yeniden yayınlasa bencee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet vardı :) Sanırım bu kitapların amaçları biraz da okurken okuyucuya inceden inceden ders verebilmek. Benim çok ihtiyacım vardı doğrusu. Bu ara çok fazla böyle kitap okuduğum için fark etmedim desem yeridir haha ^^
      Öpüyorum Sunbaee ^^

      Sil
  7. Bu kitabı okumuştum hatta iki defa cok güzel bir kitap din ile ilgili bir kitap pismanlikla dolu bir kadın bir din yolunda ileryen adama asik olur Bilal ve Feyza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :)
      Feyza'nın keşke zamanında Bilal'e layık olabilseydim düşüncesini ömrü boyunca kalbinde taşıması da cabası...
      Gerçekten çok şey öğrendiğim bir kitaptı :)

      Sil
  8. çok uzun zaman önce okumuştum , zannederim lisedeydim , o dönem için beğendiğim bir kitaptı , bu yaşta okusam ne hissederim bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha farklı düşüncelere bürüneceğinden eminim.
      Çünkü o yaşta fark etmediğimiz bazı satırlara, bu yaşlarımızda ihtiyaç duyuyor olduğumuz yadsınamaz bir gerçek. Bloguma hoşgeldin Sevgili Kitap Eylemi :)
      Sevgilerle :)

      Sil
  9. Heyy Merhaba seni Mimledim bloguma bakarsan iyi edersin :)

    YanıtlaSil
  10. ahahahaa yaa ben bunu teee ne zaman okumuştum =)))) Nostalji oldu resmen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo harika o halde. Ben daha yeni okuma fırsatı buldum :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)