24 Ekim 2015

Six Feet Under

Merhaba millet !

İlk Konuk Yazarımı iftiharla sunarım. Bestlerin besti Sena ARTAR.

Bugün sizlerle tanışmak için bu diziyi uygun gördü. Yazılarının soyadı gibi artarak devam etmesi dileğiyle, sözü Konuk Yazarıma bırakıyorum. milkysmile 

22 Ekim 2015

Nice Guy Kore Dizisi Yorumu ve Oyuncuları


Nice Guy Kore Drama

Merhaba Kore severler,
Biliyoruz ki drama deyince akla Güney Kore gelir. Size yakın dönemde izlediğim ve çok beğendiğim bir dramayı tanıtacağım : Nice Guy.
Tırnaklarınızı yiyeceğiniz bir konusu var. Bu da mı gol değil be derken buldum kendimi.


Karakterleri tanıtacak olursak;

Esas Oğlan, Nice Guy dediğimiz ruhsuz görülen ve gülümseyince dünyaların bizim olacağı bir arkadaş, arkadaşımız Kang Ma Roo.

21 Ekim 2015

Old Boy- (İhtiyar Delikanlı)


Künyesi
Yönetmen: Chan-Wook Park
Yapım: 2003/Güney Kore
Tür : Drama,Gerilim,Gizem
Aldığı Ödüller : 57.Cannes Film Festivali en iyi film

Bu güne kadar izlediğiniz tüm intikam filmlerini unutun. Unuttunuz mu? O zaman şimdi intikam kelimesinin ne demek olduğunu yüreğinizde hissedeceğiniz bir hikaye geliyor: Old Boy.


Film; Oh Dae-Su'nun yağmurlu bir gecede karakolda patavatsız hareketler yapmasıyla başlar. Kızının doğum günüdür. Arkadaşı kefaretini ödedikten sonra çıkan Dae-Su telefon kulübesinden kızını arar ve ortadan kaybolur.

19 Ekim 2015

Kimi ni Todoke Anime&Manga



Animenin ilk 6 bölümünü izlediğimde hikaye durağan geldiği için bırakmaya yeltendiğimi söylesem yanlış olmaz. Tam bıraktım, bırakacağım derken, bir şans daha vermek istedim ve 7. bölümden sonra  hikaye  hareketlenmeye başladı. İçinde arkadaşlık, dostluk, saflık, içtenlik ve kavuşamama duygularını barındırıyor. Ayrıca romantik komedi havasında. Komik anlarda çizimler çok iyi tasvir edilmiş.

http://kuklayazar.blogspot.com.tr/

18 Ekim 2015

Once Upon A Time



Merhaba arkadaşlar, Photobucket

Genelde Batı mı Doğu mu diye soranlara, Doğu diye cevap veririm. Hatta böyle derken kendimi daha ayrıcalıklı hissettiğim olur. Herkes bir noktaya odaklanırken, senin diğer tarafa bakman bir ayrıcalıktır. Çünkü güneş doğudan doğar.

Hep Uzak Doğu ülkelerine, kültürüne, insanına ilgi duymuşumdur. Bu yüzden Kore Dizisi, Japon Animesi izlerim.  

Sürekli olarak takip ettiğim tek Amerikan dizisi Supernatural’dı bugüne kadar.

Sonra Lost yapımcılarının elinden çıkmış bir dizi olan Once Upon A Time   ’i izlemeye başladım. Bir diziden daha fazlasını verdi bana. Bir bölüm izledikten sonra, arkası sırayla gelen bir dizi olduğunu tüm içtenliğimle söyleyebilirim.


Aslında bu dizinin konusu:

14 Ekim 2015

Arcana Famiglia Tanıtım




Yeni tanıtımını yapacağım seri, çoğu anime severin bilmediği(en azından Türk Anime severler için) La Storia Della Arcana Famiglia. Kısaca Arcana Famiglia diyelim. “Uzun adını yazmamım sebebi internet ortamında aramanızı kolaylaştırmak ve serinin Orijinal adını bilmenizi istediğimdendir” dersem sakın inanmayın. İtalyanca biliyormuşum gibi size aktarmak istediğimdendir  


13 Ekim 2015

Java da Math kodları

Math kodları
public class MathPow {

public static void main(String[] args) {
/*         // TODO Auto-generated method stub
int a=1;
int b=8;
double sonuc=Math.pow(a,b);
System.out.println("Sonucumuz :" +sonuc);
*/

System.out.println(Math.pow(3,5));
int a=(int) Math.pow(2, 4); //cast işlemi yapıldı eğer yapılmasaydı
//  int a=Math.pow(2, 4); //bu şekilde yazdığımda hata veriyor. O yüzden cast işlemi yapmam gerekir.
System.out.println(a);
}

}

import java.util.Scanner;
public class MathSqrt {

public static void main(String[] args) {
/* // TODO Auto-generated method stub
Scanner s=new Scanner(System.in);

System.out.println("5 haneli bir sayı giriniz :");
int a =s.nextInt();
double sonuc=Math.sqrt(a);
System.out.println( a + "sayısının karekökü " +sonuc+ " olarak hesaplanmıştır. " );
*/
System.out.println(Math.sqrt(25));
int b=(int)Math.sqrt(25);  //burada cast etmek zorunda kaldık. Eğer etmeseydik ve doğrudan yazmasaydık hata verecekti.
System.out.println(b);
System.out.println(Math.sqrt(100));

}

}


public class MathAbs {  //mutlak değer alır.

public static void main(String[] args) {
/*         // TODO Auto-generated method stub
int a=-40;
int b= Math.abs(-40);
System.out.println(a+ " sayımızın mutlak değeri " +b+ " olarak değiştirilmiştir." ); */

System.out.println(Math.abs(-40));
int b=Math.abs(-40);  //cast e gerek yok çünkü sayımızı doğrudan pozitifini alıp yazıyor. Double in mutlak değerini almaya çalışsaydık o zaman cast etmemiz gerekirdi.
System.out.println(b);
System.out.println(Math.abs(20));
}
}



11 Ekim 2015

Skip Beat Anime&Manga İncelemesi




Ohayo minna-san !

Merhaba arkadaşlar, yine ortalıkta hangi animeyi izlesem diye dolanırken, önceden mutlaka izliycem dediğim ama bir türlü fırsatını bulamadığım bir animeyle kesişti yolumuz. Tabii ki Skip Beat’ten bahsediyorum. Anime 25 bölüm...


Normalde çok sıkılan bir insan olarak, anime ne kadar güzel olsa da yavaş yavaş ilerlemeye çalışırım hep. Ama inanılmaz bir şey oldu. Animenin 1. Bölümünü açmamla, diğer bölümleri büyük bir iştahla izlemem; beni hem keyiflendirdi, bir o kadar da şaşırttı. Final bölümü havada kalıyor. İkinci sezonu olaymış iyiymiş diyor insan. 



Birde 10 senedir devam eden bir mangası var. Haliyle arkadaşlar, anime bitince mangaya sürükleniyorsunuz. Ancak benim fikrim şu ki, animemizin oyunculukla ilgili bir hikayesi olduğu için, animeye çevrilirken karakterler mükemmel yansıtılmış. Manga da pek bu tadı alamadım.


Genelde mangaları, animelerden daha çok beğenirim, ama bu sefer tercihimi animeden yana kullanıyorum. Manga çizimlerini yeterli bulmadım.

Hikayeye gelmek istiyorum ufaktan…

Animemizde 3 ana karakter göze çarpıyor ;


Ookami Shoujo to Kuro Ouji (Kurt Kız ve Kara Prens)




Merhaba arkadaşlar,


Yine bir shoujo(romantik) anime&mangayla karşınızdayım.   İzlediğim en iyi 3. Shoujo anime olabilir. 12 bölüm kısa bir anime.

Konusuna gelecek olursak kızımızın adı Erika. 

9 Ekim 2015

L-DK(Manga)


Merhaba arkadaşlar,

Bu haftaya  kaşla göz arasında bir manga sığdırdım. Sadece mangası var animesi bulunmuyor, ayrıca 2013 yılında filmi çekilmiş. 46 bölümü Türkçe yayınlanmış bir manga, hala çevirisine devam ediliyor.


L-DK'yi en çok okunan mangalar arasında buldum. Bu kadar okuyanı varsa bir bildikleri vardır; iyidir, hoştur diye düşünerek bir umutlarla başladım ki sormayın.

7 Ekim 2015

AVRUPA'NIN TÜRKİYE YORUMU


 İstanbul Üniversitesi'nde öğretim üyesi Alman asıllı Prof. Neumark ile bir kısım talebesi Boğaziçi'nde geziye çıkar. Talebelerden biri Prof. Neumark'a su soruyu sorar: 


- Avrupa bizi neden sevmez hocam ? Prof. Neumark su cevabı verir: 

- Çok samimi olarak itiraf edeyim ki, Avrupalı Türkleri sevmez ve sevmesi de mümkün değildir. Asırlardır kilisenin Türk ve İslam düşmanlığı Hristiyanların hücrelerine sinmiştir. Sebeplerine gelince: 

1.  Müslüman olduğunuz için sevmez. Ama faraza laik şöyle dursun, Hristiyan olsanız da size düşman olarak bakmaya devam eder. 

2. Sizler farkında değilsiniz ama, onlar su gerçeğin farkındadırlar: Tarihten Türk çıkarılırsa tarih kalmaz. Osmanlı arşivi tam olarak ortaya çıkarsa, bugünkü tarihlerin yeniden yazılması gerekir. 

3. Avrupa'nın pazarı idiniz. Simdi Avrupayı pazar yapmaya başladınız. 

4. En az 400 yıl Avrupa'da sırtımızda ve ensemizde at koşturdunuz. 

5. Selçuklular Anadoluyu, Osmanlılar ise Orta Avrupa ve Balkanları Haçlı ordusuna mezar ettiler. 
6. Sizi silah ile yenemeyenler, sizleri kendilerine benzeterek hakimiyet sağladılar. Önce ahlaki değerlerinizi yıpratmaya başladılar, giyiminizden yaşantınıza kadar sonra kendi içinizde sizi bölmeye başladılar A-B-C-D gibi...

7. Selçuklu ve bilhassa Osmanlı, İslamiyet uğruna her şeyini feda etmeseydi, İslamiyet bugün belki sadece Hicaz'da varlığını devam ettirirdi, Kaldı ki Vahhabiliği kuranlar da, İngiliz Dominyon Bakanlığının adamlarıdır. Bati her yerde İslamiyeti, sapık inançlara kanalize etti. Ama Osmanlı, Asr-i Saadet'i devam ettirdi. 



Ben Türkiye'ye geldiğimde 2 üniversiteniz vardı, simdi 19 üniversite var. (O tarihte öyle idi simdi ise çok daha fazla.) Osmanlı zamanında ise her yerde bir medrese vardı tarihinize bakin her medresede bilim eğitimi vardı ilk denizaltını Osmanlının yaptığını çoğunuz bilmiyorsunuzdur belki de ama Avrupa bunu biliyor .

Sizler, gerçek hüviyetinize döndüğünüz an Avrupa'nın refahı ve medeniyeti yıkılır. Ama sizde bunun olması bu şartlarda çok zor. 

Yine sizler, Avrupa'nın tarihi düşmanısınız ve daima düşman olarak kalacaksınız...


-alıntıdır-

4 Ekim 2015

ITO Bursu


Merhaba arkadaşlar,

Bugün,bilgi sahibi olduğum İstanbul Ticaret Odası burs başvuruları hakkında yazmak istedim. Burs başvuruları alınmaya başlanmış olup 16 Ekim 2015 tarihine kadar devam edecektir.


İstanbul Ticaret Odası öğrenim bursları üç alanı kapsıyor.
Lisans bursları,
Yüksek Lisans bursları,
Doktora bursları.



Ben lisans bursundan bahsedeceğim.

İstanbul'da vakıf üniversitelerinin(%100 burslu) ve devlet üniversitelerinin İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler, Endüstri ve İşletme Mühendisliği, Siyasal Bilimler Fakülteleri ile dört yıllık Bankacılık ve Sigortacılık Yüksek Okulu’nda öğrenim gören lisans öğrencileri yukarıda belirtilen fakültelerde %100 şehit bursu ile eğitim ve öğrenim gören öğrencilere verilir.

Şartı ise KYK Kredisi haricinde herhangi bir kurumdan veya kişiden burs alınmaması. Ara sınıf ve son sınıfsanız başarı ortalamanızın 4 üzerinden en az 2,25 veya 100 üzerinden en az 60 olması bekleniyor.


Lisans burslarında ana amaç mali durumu yeterli olmayan ve başarılı öğrencileri desteklemektir. Ebeveynlerden birinin veya ikisinin hayatta olmaması, ailenin gelir seviyesi, aile bireylerinin sayısı, yüksek öğrenim gören kardeşlerin olması ve sayısı, ailenin kiracı veya ev sahibi olması, aile yanında veya yurtta kalınması, ailede özürlü birey olması, kriterlerden en önemli olanlarıdır. 


Başvuru ve detaylı bilgi almak isterseniz buraya tıklayınız.

Bana zaten burs çıkmaz demeyin. Diğer burs verenlere nazaran şartları sağladığınızda ve bilgilerinizde yanlış bir şey bulunmadığı taktirde rahatlıkla alabileceğiniz bir burs arkadaşlar...

İyi şanslar dilerim.

Sevgiyle kalın.. Photobucket

En iyi Romantik Anime : Ao Haru Ride(Anime&Manga)

Ao Haru Ride


Merhaba arkadaşlar,

Epey bir zamandır yazamadım. Aslında yazamadığımdan değil, yazmadığımdan(!) Üşengeçliğin dibini yaşadım ama manga ve drama yazılarımla yine karşınızdayım. Blog tasarımımda da inanılmaz bir değişikliği gittim. Beğenmişsinizdir umarım.

Neyse biz konumuza geri dönecek olursak; bugün Ao Haru Ride animesini tanıtmaya karar verdim. Bence bu shoujo animenin büyülü bir hikayesi var. Forumlara da bakacak olursanız, romantik anime deyince akla ilk gelen animelerden biri olduğunu anlayacaksınız. Shoujo sevmeyen insanların bile izlediği bir animemizdir kendisi…

designed by Charming Templates